1 Şubat 2009 Pazar

beni bir kar tanesi vurdu

"beni bir kar tanesi vurdu"... insanda romantik çağrışımlar yapan bir ifade değil mi, yarı hüzünlü.. Oysa bir Türk iseniz başka çağrışımları da oluyor bu repliğin. Evet replik diyorum; çünkü bi tiyatro oyunundan alınma; hem de tarihi bir tiyatro oyunundan -Sarıkamış konulu-. Bugün trt2 de denk geldiğim ortasından yakaladığım bir oyundu. Devlet tiyatrolarından ziyade daha amatörce bi yapımdı anladığım kadarıyla. Dekor güzeldi, konunun işlenişi de fena değildi. Özellikle karda donasıya kadar geçen süreci konu alan farazî bir oyundu. Sıcak bir tiyatro sahnesinde donma taklidi yapmak kolay değildir, takdir edersiniz ki. Bu oyun bana, yakın zamanda izlediğim 120 sinema filmini anımsattı. Hani Cansel Elçin, Özge Özberk, Burak Sergen gibi ünlü isimlerin oynadığı... Oyunculuk iyi idi genel anlamda, -ki özellikle oyunculuğunu çok beğendiğim- Burak Sergen'i ayrıca başarılı buldum; ancak senaryoda bi yavanlık vardı. Filmi izlesdikten sonra Van'dan Kars'a yardım için karlı yola çıkarak ölüme sürüklenen 120 çocuğa üzülüp kasılmanın dışında hiçbir şey kalmıyordu elinizde. Onca adam, onca zengin milliyetçi bi duruş ama bu kadar duygusu az bi film... şaşırtıcı idi. Film sonunda hissettiğiniz o derin üzüntü de konuyu bilen seyircinin kendinden kaynaklanıyordu ki senaryo ya da kurguların pek bi katkısı olmamıştı. Şimdi bu açıdan bakınca amatörce oynanan -belki de üniversitellilerin bi oyunu olan- "Beni Bir Kar Tanesi Vurdu" oyununu bi kazanım olarak görüyor insan. Neyse efem hani denk gelirseniz, basit ama gayretli bu oyunu siz de seyredersiniz.

Hiç yorum yok: