23 Ocak 2008 Çarşamba

Balık da Depresyona Girer Mi Demeyin !!!







Geçenlerde okuduğum bir kitapta, üstlerine ışık tutulan balıkların depresyona girdiklerini okudum ve küçük çapta bi internet taraması yaptım ama elle tutulur bi makale falan bulamadım. Akademik kaynaklara dayandıramadım ama balık çiftliğine sahip birkaç kişiye sordum, doğruluğu vardır dediler. Valla bana da inandırıcı geldi. Ööle ya hep insanoğlu mu girecek bunalıma! İstedim ki sizinle de paylaşmış olayım enteresan bilgiyi… Balık deyip geçmeyin, onlar tahminimizden daha hassas yaratıklar (MIŞ)!! buyrunuz efenim:

“Balık çiftliğinde -ekmek elden su gölden hesabı- ısı ayarlı havuzlarda yetiştirilen balıklara, yandan değil, tam tepeden ışık tutacak olursanız fenalaşıp depresyona giriyor, birbirlerine çarparak intihar ediyorlarmış. Ani ve aşırı bir gürültü olduğunda ya da kepçeyi daldırıp birkaç balık almaya yeltendiğinizde de yine krize giriyor; ancak bu kez intihar etmeyip depresyon haleti ruhiyesi içinde saplanıp kalıyorlarmış. Havuz içinde sağlam kalan balıklara gelince, onlar da sosyal ortamın iniş çıkışlarından etkilenerek, üzerlerinde beliren beyaz beyaz beneklerle hayatlarına devam ediyor; direnemedikleri yerde ise moral bozukluğundan ölüp gidiyorlarmış."

4 yorum:

baranbra dedi ki...

nerden geldi bu balık meselesii, yoksa asıl konu depresyon mu ???
aman senden uzak olsun :)))

Guclu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Guclu dedi ki...

Hadi o zaman, hep birlikte Mavi Ay'a gidip bi rakı-balık yapalım :)))

Böylece depresyon hepimiziden uzak olur...

yazmak_eylemi dedi ki...

hakkaten yafu gel de yapak tripotum..)