4 Ocak 2008 Cuma

Ekmek Teknesi’nin “NUSRET BABA”sı Artık Aramızda Değil..

Biraz geç kaldım ama kaç zamandır aklımda da bi türlü fırsat bulamadım onu anmaya. Ama şimdi zamanıdır daha fazla ertelemeden:

1942 yılında İstanbul’da doğmuş olan Savaş DİNÇEL’i alıcı gözle ilk defa Ziya Öztan’ın yönetmenliğini üstlendiği Kurtuluş ve Cumhuriyet adlı filmlerde görmüş, her seferinde de İsmet İnönü için bundan daha iyisi olamazdı demiştim. Yine onun sayesindedir ki İsmet İnönü’yü tarihteki hata ve döngülerini görmeksizin sempatik bulur olmuştum. Sonra baktım ki benim sevdiğim aktör Savaş DİNÇEL, Ekmek Teknesi adlı dizinin temel taşı olmuş bu kez televizyonda. O dizinin de sıkı takipçisi oldum tabii ki ve bu süreçte anladım k o müşfik, olgun ve güçlü kimliğiyle hep bir bilge edasıyla onuyor oyunlarını. Bu haline o kadar alışmışım ki bir televizyon röportajında onu kot pantolonu, dışa verilmiş spor gömleği ve şapkasıyla gayet modern bir tip içinde görünce şaşırmış; sonra da beni rollerinin içine bu denli çekebildiği için kendime şaşırmıştım.


Siz, Savaş DİNÇEL’in, GÜM'de (Güldürü Üretim Merkezi) profesyonel karikatür çizerliği yaptığını, karikatür ve afiş çalışmalarına tiyatroyla birlikte devam edip üç yıl Günaydın gazetesinde TONTON adlı bant karikatürü çizdiğini biliyor muydunuz?

Bunun üzerine onun hayatına dair bir iki ufak bilgi edinmiş ve İstanbul Belediyesi Konservatuarı Tiyatro bölümünde okurken bir yandan da çizerlik yaptığını okuyunca sanatçıların tek yönlü olmayan birçok kanaldan belenen yapıları önünde bir kere daha saygıyla eğilmiştim.

20 Aralık 2007 tarihinde hayata ve tiyatroya veda eden Savaş DİNÇEL, bıraktığın eserlerin, yarattığın karakterlerin ve birçok insandaki pozitif enerjinle mezarında rahat uyu…

Hiç yorum yok: