16 Ocak 2008 Çarşamba

Ruhların Kaçışı


( taken by ben ..)

Yok yok, korku filmi değil, germiyo ööle insanı. Bir Hayao Miyazaki filmi! Aylar önce izlediğim bu çizgi sinema, "Buz Devri-1" den sonra denk geldiğim en iyi animasyondu. Üç saat boyunca, sadece çocukları değil, animasyon meraklısı biz büyükleri de kendine odaklayacak kadar başarılı. Seyrettikten sonra dedim ki kendi kendime, "Bunu keşfetmekte niye geç kalmışım!". Çizimler zaten muhteşem, hareket esneklikleri de... Bu çizgi sinemada görüntü her an hareketli ve çok boyutlu, ama aslolan, konu ve verilmek istenen mesajların işlenişindeki ustalık. Üstelik çocuğuna korku algısını ürkütmeden, hayatın gerçeği biçiminde sunmak isteyen ebeveynlere de önerilebilir bence. Çocuk pedagoglarıyla çalışılmış olması da kuvvetle muhtemel geldi bana. Öyle ya, te meli sağlam olmasa konu ya da tek başına çizimin ne gibi bi başarısı olurdu ki! [Komisyon alan tipler gibi konuştum di mi!!! ]

Geçenlerde İstanbul'da Hayao Miyazaki Festivali başlıklı 2007 tarihli eski bir haberi okurken hatırıma geldi yeniden "Ruhların Kaçışı" çizgi sineması ve -dünyaca tanınan, hayran kitlesi arş-ı alâyı aşmış bir üstâdı- animasyondaki bu büyük Japon ustasını tanımayanlara, onu tanımak için doğru bir başlangıç sunayım istedim. 1941 ylında doğup 1960'larda animasyon dünyasına adımını atan ustanın bilerek ve seçerek izlediğim ilk çalışması idi. Bundan sonra da takipçisi olacağım muhakkak.

Hiç yorum yok: