24 Mayıs 2008 Cumartesi

Kars Macerası-4 (dönüş)

11 Mayıs 2008



"gönül ne kahve ister ne kahvehane
gönül muhabbet ister
kahve bahane
"



Evet efenim, gelelim fasülyenin faydalarına. Aslında ALES'e girmek için düştük yollara, ama niyet belli idi, gitmişken yeni bi yeri de ufaktan keşfetmenin derdinde idik. Zaten bööle başladı Kars fikri. Yakınımızda gitmediğimiz yerlerden biri olsun dedik, pek de yakın değilmiş açıkçası. Hele de iklim, mevsim normalerinin altında iken. Neyse efenim, girdik sınava. Geçen yılkinden daha düzenli ama sorur bazında daha çetrefil ve yorcu idi. Yoruma dayalı yanı onca çoktu ki çıkışta kendi sınavımız hakkında yorum yapmak güçleşti..)))


Artık dönüş yolundayız, hava hâlâ soğuk; ama biraz daha aydınlık diyebilirim. Ardahan üzerinden geç.erken vedalaşıyoruz arkadaşımızın kalabalı k ve de sıcacık ailesi ile. Düşüyoruz yollara. Sınav sonrası evimize kavuşacak olmanın rahatlığıyla gevşiyor zihnim, huzurla ilerliyoruz soğuğa rağmen. Cam yapılmış açılmıyo şükür ki. Böylece yolda yakalandığımız dolu tufanı dokunmuyor içbirimize. Sayımız da artmış artık, araba daha ağır ve sağlam basıyor yere. Bu rahatlıkla fotoğraflamaya devam ediyorum çevreyi. Arkada herkes uykuda...


Sahara denilen yerden geçiyoruz, arkadaş bilgi veriyor burası meşhur piknik yeridirdiye. Ben inanmazca bakıyorum karlı manzara ardındaki yere. "Bahar gelince doğrudur herhalde de Kars, Ardahan'dan bunca yol tepip pikniğe mi gelinir" demeden de edemiyorum. Şavşat sınırına girmemizle birlikte hava bıçakla kesilmiş gibi arınıyor kardan bahara dönüyor yüzünü. Şaşkınlıkla görüyorum bu çizgiyi ve gariptir ki ilk defa bir yerden dönerken vatan sınırına girmiş gibi rahatlama duyuyorum içimde. Daha 2.5 saatlik yolumuz var ama olsun geldik ya buraya, varırız gayrı.

Buraya, tahmin ettiğimden fazla şey kazanmış olarak dönemekten mutluyum. İşte bele, Kars'a dair bende kalanlar..)


Hiç yorum yok: