8 Haziran 2008 Pazar

Zihni Göktay ve Lüküs Hayat

Dün çalışırken bir kulağım da TRT FM'de idi ve konukları, çok sevdğim tiyatro oyuncularından, ustalarından biri idi: Zihni Göktay! İsmail Dümbüllü'nün KavUğUnun günümüzdeki sahibi, hani şu -çocuklğumdan bu yana hep bildiğim- LüKüS hAYat adlı müzikalin baş rol oyuncusu... O kadar keyifli bir sohbetti ki kahkahalar gırla gidiyodu. Hepsi hazır cevap tabi, zeki espriler, geçmişten anılarla dolu bikaç saatti. Yakalayıp da gecenin bi vakti aklımda kalan anekdotuları saklayıp kayda geçeyim dedim. Garip bi hisle tarihten bi sayfayı okur gibi dinledim onları ve sanki yıllar sonra onların küçük anılarından kimsenin haberi olmayacak diye sahiplenme mecburiyetine kaptırdım kendimi. Kaptırdım neye yarar, espri bombardımanında sadece bir tanesini tam saklayabilmiş hafızam. Onu kayda geçiyorum hemen:
Yıllar önce, Zihni Göktay'ı br gazeteci arar ve elefondan röportaj yapma izni alır; ardından da başlarsorularını sormaya. Son sorusu "İngiltere'nin ünlü mzikallerinden Cats Müzikali 16. yılında ve gösterimden kaldırılacakmış belli nedenlerle, ömrü kadarmış; fakat bizim Lüküs Hayat, 17.yılında hâlâ sahnelerde devam ediyor. Bu konuda ne söyleyeceksiniz?" olmuş. Zihni Göktay, hemen yanıtlamış "Efendim, çok itina gösterilse dahi, iyi ve cins bir kedinin ömrü zaten 16 yıldır. Dolayısıyla ömrü dolmuştur, doğrudur. Bizdeki Lüküs Hayat müzikaline gelince, bunca işsiz varken ve kolay yoldan zengin olmanın derdinde 0 milyon insan yaşarken, daha çokkk uzun yıllar süreceğe benzer..))" Zekice...

Bu arada, radyo tiyatrosunun ilklerinden, duayenlerinden olan Zihni Göktay gibilere "ses efektörü" deniyormuş.. Bunu yeni öğrendim, ne de ilginç bi isim değil mi! Ayrıca bir gün gidip yerinde görmeyi arzu ettiğim Cats Müzikali'nin 18. yıldönümü imiş bu yıl ve devam etmekte imiş. E sevindim tabi.. SHakespeare'ın ünlü oyunlarından Kral Lear'ın ise 24. yıldönümü imiş. düşünsenize bir zamanlar babasının baş rol oynadığı oyunda ölümler ardından çocuları devralıyormuş oyunları ve rolleri. Aman Zihni Göktay'a sağlık versin Allah, hani bi şey olsa kafam, onun yerine kimseyi konduramaz. E yani dile kolay "24 yıl" dır o canlanırıp seslendiriyor Lüküs Hayat müzikalini. Di mi ama?

2 yorum:

cavitkaboğlu dedi ki...

Sevgili bilge bu akşam eve geldim ve karar verdim bu geceyi eğitmen kızlarıma ayıracağım yazılerının
tümünü okudum doğrusunu demek gerekirse hangısine yorum yazayım diye düşündüm fakat sonra vazgeçtim yorum
yazmayı içimden gelenleri yazayım dedim buketede yazdım ayrı bir yer yaptınız bizim ailede içimizden biri oldunuz nasıl olmıyasınız...
O kadar samimi duygulu içten davrandınız ki hele dün akşam uyur gibi yaptım kendimi
aglamamak için zor tutum nurun davetiyelerini yazarken öylesine içten yazıyordunki gerçek kardeş gibi sevgili bilge seni öylesine tanıdımki
ilkelerinden tavız vermiyen haksızlıga boyun eğmeyen sevecen dürüst biri olarak hayat boyu hep mutlu ol sevgili bilge ...

Not:Sözumude hiç unutmuyacağım dügününe tulum ve artvin ekibi ile gelecegimi...

İki dert mi
Azdır.
Bir ölüm yetmez
Ölüm acısına
Ölüm de yetmez.
Ayrılık
Yaprağın düşüşü gibi
Hasret başlayınca gözyaşı bitmez.
Özlem beni çeker
Yürek ha demez
İçimde gurbet var
Sılaya gitmez.
Gönlüm de uçacak
Gurbet yol vermez...

Cavit KABOĞLU

yazmak_eylemi dedi ki...

cavit abim, ağlattın valla beni... siz öyle bir ailesiniz ve öyleine sıcacık kabul ettiniz ki bizi, zaten daha farklısı olamazdı yeriniz benim gözümde ve özümde.
iyi ki varsınız...