13 Ocak 2009 Salı

Batum'da Parklar

Selamlar efenim, Batum seyahatimize devam ediyoruz bugün de. Bu kez konu alanımız "park"lar. Evet, orada parklar diyebileceğiniz kadar yaygın bi kültür var park konuda. Meydan, bulvardaazen bir otel dibinde parkla karşılaşıveriyorsunuz. Düzlük de çok ne de olsa. Fakir olmaya fakir bir ülke, vaın etkilerini silmeye çalışıyorlar işte. Ama ana alanlar şaşaa da şaşaa; eski Rus veya Fransız kültürünün krıntılarından kalma. Hal böyle olunca da eğlenmeyi ve içmeyi seven Batum halkı da fırsatı kaçırmamış estetik bi duyarlıkla devam ettirmişler park ve süs kültürünü. "Sabahı ayrı sabah, gecesi ayrı gece / tadı başka, rengi başka" Evet tam da grup Yeni Türkünün dediği gibi bi duygu, durum bu. Soldaki görntü Ankara'daki Kuğulu Park'ı andırdığı için midir nedir, pek yakın ve sevimli geldi mesela. Batum'un sahili onca geniş ve uçsuz bucaksız ki -yazını merak ediyorum hevesle..)- Sağ taraftaki uzayıp giden ağaçlı yol da bu sahilin ardındaki parktan alınma bir kare. Çok dikatli bakıldığın koccaman bir dönme dolabı da yakalayacaktır gözünüzü. E ahtim olsun, gene geleyim de Batum sana lunaparkının tadını da çıkarayım..) Efenim park havuzsuz olur mu, olmaz; onlarda da su unsuru önemli tabi -Ankara belediyesinin yapttırdığı gibi yerli yersiz olmamakla birlikte..)-
Bu arada anlamış olsa gereksiniz ki, heykel de onların yaşam ve mimarisinde önemli bi gereklilik halinde. Sadece bi parkın yanına iliştirdikleri işlevi olmayan küçüklü büyüklü heykelcikleri sık görmek mümkün Batum'da.
Aman ne de çok yazasım varmış tahminim dışında uzadı da gitti yazım. Haydi bakalım nereye varacak ucu sonu..)
Adamların eski hastane binalarının -ki şimdi de revirmiş- bahöesinin bile parktan farkı yok baksanıza. Sağda gördüğünüz görüntü ise limanın ilerisindeki parkımsı alandan alınma bi kare, dizi dizi bayraklarıyla birlikte.. yaa... İŞlerini biliyolar tabi, göze görünür hemen her alanı allmış pullamışlar kültürlerince..

Efenim şimdi bi de parkların gecesine gelelim bu memleketin.. diycektim ki baktım bunaltacak sündü bu yazı. Ben en iyisi başka sefere saklayayım bu, gece mevzuunu ;)

Hiç yorum yok: