18 Mart 2009 Çarşamba

Kaktüs Deyip Geçmemeli!

Eski Western kuşağındaki Pazar günü verilen kovboy filmlerinin yegane dekoru kaktüs!

Evet Kaktüs! Bilir misiniz ki, bu dikenli bitki ne işe yarar? Öyle ya madem ki yaratılmış elbet bi yarayışı var?... (kara sinekleri âlâ çözebilmiş değili ama neyse...) Malum dikenlidir, can yakar. Zaman zaman da kaynana dili gibi kaktüs çeşitleri ile bu batıcılığı pekiştirilir. Peki, bunca mı zararlıdır ya da neye yarar ki kaktüs? Çocukluğumdan bu yana merak ettiğim, sonra yukarıda bahsi geçen filmlerden ve çocuk bilgi belgesellerinden çöllerde içinde su barındıran bir bitki olduğunu fark ederek ikna olup da kapattığım bir konuydu benim için. Sonra dekoratif minyatür tiplerini keşfettim ilerleyen yıllarda. Ardından bi -posta geldi kaktüsle ilgili; bakın ne maharetleri varmış daha bilinmedik!

Mesela radyosyonu emmekte çok etkili olduğu için, en büyük nükleer santral yakınlarında tonlarca kaktüs bulundururlarmış. Hatta geçenlerde İstanbul'da bir banka şubesi de tam 250 adet kaktüs siparişi vermiş, bilgisayarların yanına koymak için.

E bu durumda haydi çiçekçilere falan! Di mi ama, yığınla elektronik cihazın içinde yaşar iken gün boyu, bizim neyimiz eksik? radyasyon yönüden fazlamız bile var hatta; telefonlar, bilgisayarlar, tvler; kim bilir artık, kısacası "ler" de "ler" ...

Efenim sağlıklı günler..)

1 yorum:

untilwesaygoodbye dedi ki...

Kaktüsün radyasyonla olan alakasını geçenlerde televizyonda bir yarışma programında duymuştum. Ben de çok şaşırdım. Bir tane de benim odaya lazım aslında. :)