19 Mart 2009 Perşembe

Hepimize Dair

"Yalnız kendi başın mı dertli sanırsın,
Gölgesi yeryüzünde avare insan?
Taş da istemezdi yosun tuttuğunu;
Solmakta her çiçek kokusu uçunca.
Tasadır ağaca rüzgârda yaprağı;
Her kuş yanar az çok ölen yavrusuna;
Sivrisinek de halinden memnun değil;
Vızıltısı şikâyet makamındadır"

Çok sevdiğim şiirlerinden biridir Cahit Sıtkı'nın "Hepimize Dair"i . Şu sıralar biraz yorgun ve yoğunum. Saymı boş koymamayayım dedim ve hazır yakın zamanda okumuş iken -çoktandır kenarda kıyıda unuttuğum bu şiiri- istedim ki sizler de duyun..)

2 yorum:

Sırma'nın Mutfağı dedi ki...

bu şiir bana neyi hatırlattı biliyor musunuz nerelere götürdü beni?kenarına 2003 notu düşülmüş küçük bir mektup kağıdı ve altında bu şiir...
ilk önce bu şiir canlandı gözümde daha sonra o zamanki yaşadıklarım.
insanın yaşadıkları o an ne çok yıpratıyor değil mi?oysa şimdi diyorum ki zaman ne kadar da çabuk geçiyor ve eski yaraları unutturuyor.

asd dedi ki...

Güzel bir paylaşım "35 yaş" şiiri kadar güzel,