13 Mart 2010 Cumartesi

Kaşarlı tavuk sarması

bU ARALAR yemek tariflerine taktıM farkındayım; ama hayatın akışı içindeki mevzulara dalacak olsam kafayı toplayıp cümleler kurmam gerekecek. Kaldı ki eskisi kadar foto çekip kayıtlayamıyorum. E blogum da hep aynı görüntü ve aynı nefeste kalsın da istemiyorum. Dolayısıyla yemek fotosu ve tarifi kolayıma geliyor arkadişler..)))
Tavuk göğüslerini alınız -sayı size kalmış-, inceltme amaçlı sert bi şeyle dövün; olmadı keskin bi bıçakla enlemesine ayırın. Siz de bizim gibi, bunca et bolluğuna rağmen kasap kültürü ve çeşidi gelişmemiş bi yerde iseniz muhtemelen kasabınız dövemeyecetir tavuğunuzu. İş başa düşünce de artık evde ağırından allah ne verdiyse girişirsiniz tavuğa..)
Sonracıma, isterseniz domates ve biber salçasıyla harmanlayıp az yağ ile kekikleyip terbiyeleyebilirsiniz. Tavuğunuz -sizce yeter derecede- edeplenince her bir parça içine incecik dilimlenmiş aşar peyniri ve incecik doğranmış sarımsaklarınızı sarıp börek edasında kat yerini alta getirerek tepsinize diziniz. Açılmasını engellemek ve havalı bi görüntü vermek için gerekli gördüğünüz bölglerine iki kürdanla -sert sivri uçlu olanlardan- saplayabilirsiniz. Aman ha konuklarınız varsa uyarın ki omları da şişlemeyin..) Tepsinizde kalan boşluklara da dilimlenmiş tuzlanmış yer elmaları, patatesler koyabilirsiniz. Böylece bi taşla iki kuş olur efem.
bu arada, yemeğin adını ben uydurdum, bildik tarifi kattım karıştırdım; siz de başka bi ad uydurabilirsiniz. Denemeye vaktiniz ve niyetiniz olacak olursa, Kolay gelsin ..)))

Hiç yorum yok: