7 Haziran 2008 Cumartesi

Shangai Öpücüğü'nden nerelere..

"Shangai Öpücüğü" diye bir film izledim. Zırt vırt filmlerden biri zannettiğim ama silmeden önce kontrol edim diye başladığım; atlatarak gözattığım bir filmdi. Ama başroldeki Çinli adamın mimiksiz surat ifadesi ile süren, göz ve ağız ile duyguların ancak belirginleştiği bu filmi izleyesim geldi. Derken Los Angleslı bu Çinli kahramanın, köklerine ait, babasından kalma sHANGAİ'daki evi satarak tabir-i caizse kamburundan kurtulmak çabası; Çin'e dair her şeyden sıyrılmak istemesi çekti dikkatimi. Fakat işler onun planladığı gibi olmuyor, âşık olduğu Çinli bir kıziçin orada yaşamaya karar veriyor; ancak, tüm çabasına karşın bi türlü oralı olmayı içtn-beynen başaamıyordu. Psikolojik bir film değildi, güya aşk filmiydi; ama aslında Amerika'nın lehine çalışan bi yapım. Yine de dikkatli izleyince, gerçekte sosyolojik bi mesaj görüyodunuz. Köklerinden -sadece mekân olarak değil, kültürel yapıdan ve değerlerinden de- uzak kalmış bireylerin, doğdukları ve gerçekte ait oldukları topraklara nasıl da yabancılaşıkları ve oraya yeniden dönmenin yama misali bir görüntü ile sonuçlanacağına dair sosyolojik tespitler vardı. Adam, en sonunda yeniden dönüyordu yaşadığı yere; Amerika'ya, huzura eriyodu orada -e ne de olsa Amerikan filmi-. Fakat bi orta yol bulunmuştu filmde;belki mekân olarak kökten uzak kalmıştı kahramanımız, ama alıştığı ortamda kan bağı ile kökü olan -yıllardır ziaretine gitmediği- babasının yanına gidiyordu sonunda. Amerikalı sevgilisi de hali hazırda bekliyodu onu bu arada. ha ha ha...
Velhasıl-ı kelam, filmi değil ama özünü sevdim, bi de müziklerini. Sakin, duru bi sestendi, sözler de anlaşılırdı. Baktım David Kitay. Hemen bi tarama yaptım; ooo adam, görüntü yönetmenliği bile yapmış bi müziyen, ki biçok film müziğinde de imzası var. Hımmmm dedim, aferin.
Bu esnada Japonca olan bir dizi şarkıya denk geldim. Ben dinledim, beğendiğim birini sizinle de paylaşayım efenim. Japoncasını okuyadığım için, "gluuu gluki, kgunkti kangkti...,

kli klubm" gibi birtakım seslerle ahnekli hale gelen bu şarkıyı size uydurduğum ismiyle takdim ediyorm. Karşınızda KLİNGTİ KLUMNB! ..)

กลัว - Nologo

Hiç yorum yok: