25 Temmuz 2008 Cuma

ohh açık hava bol gıda..)))

Bir süredir Kayseri'deyim. Günler teyzeler, dayılar, kuzenler harmanında geçiyor, hem de harıl harıl. Açıkçası ne zamandır bööle dinlenmemiştim burada. Hep apar topar gelip mutlaka bir iş nedeniyle azıcık kalıp geri dönüyordum. Bu kez tadını çıkardım anlayacağınız.

Belediye, Beştepeler Mahallesi'ne çok sevimli Hobi Bahçeleri yapmış. Ööle bildiğiniz mahalerlerden değil adı sizi yanıltmasın, Kayseri'nin yüksekçe bir yerinde meşhur mesire yerlerinden; boşuna tepe dememişler yani. Manzara gece muazzam ışıklı dört bi yana doğru. İşte bu cephelerden birine yapmışlar Hobi bahçelerini. Sadece alan tahsis edip kiralamakla kalmamış, betondan minik odacıklar kondurmuşlar her bir arsaya. Çatısına falan -sundurma tarzı-kamışlardan süslerle otantik de bi hava vermişler. Hele bazıları ööle bi cennet mekâna çevirmiş ki bahçesini insanın hobi bahçesi alası geliyor. Dayımlar da yakın zamanda edinmişler kendilerine bi tane. Bi heves vardık, ööle çok bi şey yok bahçede mütevazı bi ekin dışında ama bu bile yetiyor insana; toprakla bir, güneşten küfül küfül esen bir yere kaçmış olmaktan ötrü.


E tabi hiç durur muyuz boğazsız..) Hemen Kayseri usulü bi piknik organizasyonu ile getirdiğimiz şebitleri çıkardık, önceden hazırladığımız özel baharatlarla harmanlanmış kıymalı içi de... döşedik bi içten bi şepitten kat kat yapa yığa. Nitekim sol cenapta meşhur Kayseri YAĞLAMASInın yapılanışını görüyorsunuz..) Bol sarımsaklı yoğurt ve salata eşliğinde -ki sade maydanoz ve limonla da muhteşem olur- o açlıkla değme kral sofrası gibi bi yemişiz ki sormayın. Ellerine sağlık Hayriye Yengem..)
Şu nefasete bakın da ne demek istediğimi anlayın:












6 yorum:

Guclu dedi ki...

Bana da, bana da :)))

yazmak_eylemi dedi ki...

ayıpsın tripotum..)

untilwesaygoodbye dedi ki...

Çok güzel görünüorlar karnım acıktı.

Anlatımın çok güzel bu arada... ;)

yazmak_eylemi dedi ki...

teşşekür ederim efenim; teveccühünüz..))) burdan böööle nispet ggibi sunmak değildi amacım ama..üzgünüm..bu da kültürün bi parçası hemen kaydetmek istedim ve de tanıtmak.

baranbra dedi ki...

ben bundan yemiştim çooookkkk lezizzz
kesinlikle tavsiye ederimmm

yazmak_eylemi dedi ki...

yarasın kardiş. ben yaparım gene sana..)))siz gelin de..))