23 Temmuz 2008 Çarşamba

Ve Bir Yıldız Daha Kaydı...

Merhabalar! Uzun zamandır blogumla haşır neşir olamıyorum. Çok da özledim aslında, ama tatil hali Trabzon ve sonraki zamanlarda anlatacak çok şey birikti. Gelin görün ki ben fırsat bulup da yazıncaya kadar kiminin anlamı kalmadı, tedavülden kalktı. Gene de bazılarını yazıcam ilk fırsatta. Şimdi kuzen'de interneti ve fırsatı yakalamışken -Melikem'e teşekkür ediyorum- bi şeyler karalayayım dedim; MERHABA babında...
Neyse efenim... Dün çok sevdiğim -kişilik, yaşama bakış ve mesleğindeki duruşuyla çok sevimli bulduğum- bir insan hayata gözlerini yumdu. Çok üzüldüm duyunca...Gerçek adı Suna Belener. Yıllarca Devlet Tiyatrolarında hizmet vermiş, 100'e yakın Türk Filminde rol almış ve Avni Dilligil, Ulvi Uraz gibi daha bissürü ödül de alan Suna Pekuysal. Sırtındaki kamburu sanki yaşamında omzuna yük olan nice derdi taşır gibi gelirdi bana. Ne yaşardı bilinmez ama bana mısın demez şen ve şakraklığı kendinin gerçekliği yapardı. Çocukluğumdan bu yana görmeye alıştığım bir yüzü artık yaşamdan ayrıldı bilmek, bir daha göremeyecek olmak hüzünlendirdi beni sanırım. Gariptir ama nice filmini seyrettim yıllarca, yine de yaşlandıkça daha bi sevimli, daha bi alıştığım yüz olmuştu. Hele MFÖ'nün Özkan'ı ile çevirdikleri bir dizi film vardı "Eyvah Annem"di sanırım (uyduruyor olabilirim, hatırlayamadım, bulamadım da). Oradaki rolü ile çok özdeşleştirmiştim onu. Bölümlerden birinde eve arkadaşlarını topluyordu, oğlu hazır yokken. Erkekli kadınlı topladığı arkadaşlarının elinde de udlar, kemaniler... derken efenim fasıla başlar bi eda ile başlıyorlardı çalmaya. O da nesi; oynak bi parça. Sertap Erener'in "Yeni Yıl Şarkısı"nı söyleyivermesinler mi... "Yeni bir aşk yeni bir iş yine gülecek bir neden lazım / yeni bi hayat, gerisi bayat, bunlar için bana şans lazım / yeni bi duruş, yeni dokunuş, tek tek keşfetmem lazım/ ahhhh.." ne kadar eğlenmiş, dizinin bu beklenmedik sonuna bayılmıştım. O gün bugündür ne zaman Suna Pekuysal adı geçse o anı hatırlar ve tebessümle anarım.
Seni hep bööle güzel, şen anımsayacağım. Çiçekler içinde güzelliklerle uyu Suna Pekuysal... Seni özleyeceğim.

Hiç yorum yok: