31 Temmuz 2008 Perşembe

Sen Çak Dur "GAV"ını !

Geçenlerde Cavit Abimlerde oturur ve bi konu üzerinde laflarken birden Cavit Abim "ohooo... kibrit çıktı, sen daha gav çak dur" demesin mi ! birinden için. Benim için yeni bi deyim, güzel bi laftı. Lafı çözdüm çözmesine cümleden yola çıkıp ama, ben ne bilirim gavı mavı. Bu da neküne falan derken hemen uygulamalı olarak sözün meali sunuldu şahsıma. Önce çakmak taşı getirildi evin küçük kızı Derya tarafından, ardından hal-i hazırda bekleyen bir demir parçası alındı ele ve bu mevzuun kahramanı GAV assolistler gibi getirildi evin taze gelini Nur tarafından (ki bu gav süngeri andırıyor, kokusu da yok kuru iken). Efenim şekilde görüldüğü üzere bunlar birbirini uçtan kesişecek biçimde tutulup birkaç kere çakıldı. Derken ufak kıvılcım parlamalarının ardından tutuştu hafiften bizim GAV. Ööle ağırdan ağırdan sigara ucu gibi yanmaya başladı içli içli. Aman pek güzeldi bunu gözlemlemek benim için; hele de adını defalarca duymama rağmen çakmak taşını ilk defa görüyor olduğum düşünülecek olursa.
Hem biliyor musunuz, bu GAV denilen bitki; mantar gibi elma, barna ağaçlarının gövdesini saran parçalar halinde bulunurlarmış. Ağaçtan bıçakla koparıp alınan bu gav parçaları sıcak su ile kaynatılmasının ardından kurumaya bırakılır, ardından da küçücük parçalar halinde koparılıp çakmak taşı aracılığı ile, ateş yakmada kullanılırmış. Bu kadarla bitmiyor bizim GAVın maharetleri; aynmı zamanda eski amcalar bu gav parçasını tütünle birlikte sararlarmış. (Yok yok Koray Hocam, ben de önce 'yoksa bu bizim nası bi şey acaba' diye merak ettiğimiz meşhur enfiye mi?' demiştim ama değilmiş. Gav denen bu bitki ya da mantarımsı organizma keyif, çok başka bi koku falan vermiyomuş. Sigaranın ağızda bıraktığı acı tadı yumuşatıyor, mentol gibi ferahlık veriyormuş. Bi de özellikle, ateşin daha uzun süre muhafazasında etkili imiş..)
Bilgine ve ellerine sağlık Cavit Abim..)))

3 yorum:

Guclu dedi ki...

Ohooo! Sen çok geri kalmışsın bu konularda. Ben kendimi bildim bileli gavı bilirim. En çok da ceviz ağaçlarının gövdesinde yetişir.

Bunları biliyor olmam, köyde doğup büyümenin bi avantajı olsa gerek ;)

yazmak_eylemi dedi ki...

kesinlikle haklısın, büyüdüğü ortam insanı kimi bilgilerle donatıyor, kimilerinden de uzak koyuyor..)) Çoğu insan bilir sanırım gavı ama dedim ya geç de olsa bizzat gözlerimle ve deneyerek öğrenmiş olmak da hoşuma gitti.
bi de tabi önemli olan sırf ben merak ettim diye verilen emek..)

untilwesaygoodbye dedi ki...

Ehehee :))
Aklınıza geldiğim için menn kaldım.
Buarada ben de ilk defa duydum gavı...
Sayende öğrendik. Teşekkürler...