17 Eylül 2008 Çarşamba

Tipine bakan bi şeye benzetemez ama

Merhabalar efenim. Bugünkü yazımı da kaktüs meyvesine ayırdım; daha önce hiç görmemiş ya da tipine bakıp tadına hiç bakmamış olanlarınız için..)

Bu meyve genellikle ekvatoral bölgelerin meyvesi. Özellikle Akdeniz kıyılarında denk gelebileceğiniz kaktüs meyvesi, gördüğünüz üzere büyük kaktüs -ağaçları- üzerinde yetişmekte. Görüldüğü üzere hayli nizamlılar, yan yana ölçülmüş de konmuş gibi.. Olgunaştıkça rengi yeşilden hafif turuncuya doğru kaymakta olan bitkinin çok da sert olmayan ama dışına (kabuğuna) kadar çekirdekli bir yapısı var. Küçük bir yumruk gibi duran kaktüs meyvesini yemek ööle çok da ustalık istemyor, ama ilmini bilmek gerek tabi. İlk defa Anamur'da tanıştığımda, soyulmuş, çıplak halde su dolu bi leğen içinde satılmakta idiler. Hiç durur muyum, gurmeliğim tutmuş da hemen denemeye girişmiştim. Tadı da rengi de armuda benzeyen bu meyvenin ortası yoktu. Yan, diğer meyveerden farklı olarak çekirdeği ortada değil tüm bünyesine yayılmış bulunmaktaydı. Ağzıma geldikçe tükürmekle yutmak arasında kıvranışımı fark eden arkadaşım, "ye ye bağırsağa, mideye her bişeye faydalı, yut gitsin!" deyince rahatlamıştım. Ancak pek de sarmamştı tadı beni. Tatlı değildi, ama acı da... Öööle arada derede bi şeydi anlayacağınız. Sanırım şeker hastaları için hayli uygun oluşu da bundan.

Yıllar önce tanıştığım bu meyveye bu yıl da Kaş'a doğru uzanan yol üzerinde denk gelince varlığını unuttuğum bi şeyi bulmanın heyecanı ile yanaştım yanına. Üstelik kabuklu, hatta ağaçtaki pozlarıyla yakalamıştım onları. Bu halleriyle ilk görüşümdü. Hemen aldım ele makinayı çekiverdim. Bu ilgimi merak etmiş olan civardaki kaktüsçü çocuklar tadına bakayım diye çabaladılar. Baktılar ki ben görüntü ile alakadarım; hemen usta TV aşçıları gibi başladılar bana faydalarını, soyuluşunu anlatmaya. Benim onları ciddiye alan tavrım hoşlarına gitmiş olmalı ki, şevke geldiler hepsi bir yandan. Öyle seimlilerdi ki... Hatta çlerinden biri ürünlerinden birini feda edip soyuluşunu göstere göstere şov bile yaptı. Ben de bu şovun karelerini sunuyorum aşama aşama.




Bu heyecanlı nezaketlerine karşılık, beni gazeteci sanışlarındaki inancı hiç bozmadan grupça fotoğraflarını çektim ben de. Şimdi de sözümde durup yayınlıyorum onları, onlara teşekkür için..) Rastlarsanız benden de selam söyleyin olur mu..)

Hiç yorum yok: