20 Aralık 2008 Cumartesi

sebze suyu


Efenim merhabalar!

Hayli uzun zaman oldu görüşmeyeli. Bayram yoğunluğu, tatlı buluşmalar arasında vakit bulamamam bi yana; ankara bu kez pek bi yordu beni. Burdan yorgun giden kafa ve beden ankara'nın soğuk havası ve bayram telaşı ile birleşince biraz bitap düşmüş olmalı ki hastalıkla uğraştım bi süre. Bütün bu aralarda derelerde 2 sinema, 1 tiyatro oyunu seyretme fırsatı yakalayabildiğim için mutluyum (bu konuya ilişkin bi iki değerlendirme cümlem olacak ki fırsat bulunca başka bi zaman yazmak istiyorum). Derken bayram bitimi bi balıkesir maceram oldu ki, fikren pek yoruldum..))) ama balıkesir'de düzenlenen türkiye çapındaki liseler arası judo ve kuraş şampiyonasından 3 madalya ile dönmek, türkiye 3.lüğünü artvin'e kazandıran öğrecilerimle gururlamak çok hoştu; her ne kadar ser sefil bir yolculuğun sersemliğiyle iki gündür kendime gelememiş olsam da.

Bugün size, tatilde öğrenip tattığım bir içecek tarifi vermek istiyorum. bu içeceğin bi adı yok, ben "sebze suyu" diyorum.

Bu içecek için gerekli sebzeler: birkaç tane beyaz lahana yaprağı / siyah pancar / havuç / kabuklarıyla birlikte elma dilimleri.

Bütün bu sebzeler, sıra gözetilmeksizin ve kişi sayısına göre oanları belirlenerek katı meyve sıkacağı ile sıkılır. ardından sıkılmış olan bütün sebze sularının karışması için, kabın içerisine çok az sıvı yağ katılıp karıştırılır ve bardaklara servis edilir.

Tadına gelince bence ilginç ama içilebilirdi. yani diyorum ki anlatılmaz tadılır. Herkese hitap eder mi bilmem ama, yılda sadece 7 gün boyunca 1'er bardaktan uygulandığında sağlık açısından kolestrol ve toksin atımında çok etkili bir kür olduğu söyleniyor diyet uzmanları ve doktorlarca..)

Afiyet olsun efenim..)

6 yorum:

Buketblu dedi ki...

ya kulağa çok iğrenç geliyo ya...

ıygh demek istiyorum...:)))

yazmak_eylemi dedi ki...

yok bee farklı bi tat oluyo, içilmeyecek iğrençlikte değil. ah bi olsa da içsem diye burnunda tütecek cinsten değil ama ben sevdim ne bilim..)))

Guclu dedi ki...

Komşum bizi de görürsün artık :)))

yazmak_eylemi dedi ki...

ama bende önemli bi şey eksik: ATI MEYVE SIKACAĞI..))) valla katı meyve sıkacağını temin edersen anında tripotum, biliyosun,lafı mı olur..)))

yazmak_eylemi dedi ki...

a bu arada,yemek fotoğraflarına ilişkin çekimlerim hakkında da yorumunuzu bekliyorum sayın hocam..)

baranbra dedi ki...

fotoları beğendim ama yemek istermiyim ?????