20 Mart 2009 Cuma

Hazır cevaplılığın bu kadarı..)

Geçenlerde bir yerde okudum pek bi hoşuma gitti de sizler de okuyup tebessüm edebilin istedim:

"Üniversite yemekhanesine giren bir öğrenci tüm yerler dolu olduğundan gidip üniversite profesörünün oturduğu masaya oturmuş. Profesör kaşlarını çatarak: 'Öküzler ve kuşlar aynı masada oturamaz!' der.
Öğrenci: 'O zaman ben uçuyorum...' cevabını verir.
Profesör cevaba çok sinirlenmiş, sınavda o öğrenciye takmış ve sınavını başarısız geçmesi için elinden geleni yapmış. Yalnız sınavda o öğrenci, tüm soruları mükemmel bir şekilde cevaplamış. Profesör o öğrenciye: -Sana son bir soru soracağım, demiş: 'Yolda yürürken iki torba bulduğunu hayal et. Birinde akıl var, diğerinde ise para var. Hangi çuvalı alırsın?'
Öğrenci: 'Para olan çuvalı seçerdim...' cevabını verince,
Profesör:'Ben akıl olan çuvalı seçerdim...' diye üstten bakann bir cevap verir. Bunun üzerine,
Öğrenci:'Normal! Kimde ne eksikse onu seçer..." cevabını yapıştırır fütursuzca.
Profesör haliyle sürekli ava giderken avlanır poziyonundan ötürü cok sinirlenmiş ve öğrencinin not defterini alıp içine 'Öküz' yazmış. Öğrenci nota bakmadan odadan çıkmış. Bir dakika sonra öğrenci kapıyı aralamış ve:'Sayın profesör, imzanızı atmışsınız, fakat notumu yazmayı unutmuşsunuz. ' cevabı yapıştırıp ayrılmış oradan."

Hazır cevaplılığa süper bir anekdot değil mi ..))) Okurken bana Necip Fazıl'ın nısını anımsadım; çok hoştu. Başka bir yazımdapaylaşmak düşüncesiyle efenim..)

2 yorum:

untilwesaygoodbye dedi ki...

Ne olursa olsun hiçbir zaman bir öğrenciye takılmamalı. Hele ki yapmış lduğu davranıştan dolayı notuyla oynanmamalı...

Ama tabi ki burada vurgulanmak istenen bu değil. Laflar süper, çocuk gerçekten çok seki.

Ayakta alkışlıyorum. Ama bu hareketime de birşey bulur diye en iyisi senin dediğin gibi sadece tebessüm edeyim. :))

yazmak_eylemi dedi ki...

Evet..) insanın komplekslerinden arınmış, ego tatmini derdini aşmış olması önemli. Yoksa her şey kontrolden çıkıverebilir, ki bu tada gördüğün gibi profesör olmak da yetmez ..)))))