22 Mart 2009 Pazar

olasılıksız empati..)

"Olasılıksız empati de ne" mi?
Bikaç haftadır buduğum her boşlukta "olasılıksız" ve "empati" adlı romanlara yoğunlaşıyor iken şu an ikisini de bitirmiş olduğum dakkalardayım ve her iki romanın da yazarı olan Adam Fawer'in çok zeki bi adam olduğunu söylemeden geçmek istemedim. Konu olarak her ikisi de -son yıllarda moda haline dönüşen bioenerji, NLP, zihinsel güç konularının biraz daha derinleştirilmişi olan- psiko-analiz dolaylarında dolanan bilinçaltıyla ilgili; ancak adam o kadar iyi kurgulamış ki olayı sunuş sırası (olay örgüsü) ve tekniği de merak noktalarını canlı tutma becerisine kadar çok başarılı. Dil edebî anlamda çok zengin değil -çevirmenle de ilgili olabilir tabi bu. Üstelik romanı işler ve kurarken yarattığı kahramanlarının üstlendikleri roller doğrultusunda aktardığı bilgilere bakıldığında Adam Fawer'in bilgi birikimi de hayranlık uyandırıcı..
sanırım psikolojik bilimkurgu roman kategorisinde ele almak mümkün..

e tabi yazdıklarım, BENCE..)))))

3 yorum:

untilwesaygoodbye dedi ki...

Matematikçiler tarafıdna her cümlesi saatlerce yorumlanabilebilecek bir kitap. En azından benim için öyle olmuştu. Çok kafa yormamak gerekir. Oku geç...

Ama gerçekten çok güzel bir kitap, doğru seçim... ;)

yazmak_eylemi dedi ki...

kesinlikle. sayısal alana uzak bi insan olarak ben baktım çıkamıyorum işin içinden, roman kurgusu vb üzerineyoğunlaşarak matematik karmaşası iççinde takılıp boğulmaktan kurtuldum.
Ancak tabi konudaki psikolojik saha,ilgilendiğim bi alan olunca daha da sürükleyici oldu benim için.
ve okudum geçtim ..)

baranbra dedi ki...

ben de peş peşe okuduğum bu iki kitapta, çaktırmadan matematik dersi alıyormuşum gibi hissettim.
Nasıl ki Amin Maalouf romanlarında tarih dersi veriyor, adam efendi de bilim kurgu tadında aktarmış istediklerini.
bu arada muck ;) ablacım