27 Ocak 2010 Çarşamba

Bugün Mutfakta Eğlenme Zamanı



Efenim, bugün yeni bir yemek denemesi üzerine laflayayım istiyorum; fotosunu bile çektim havam olsun diye (anne sana sesleniyorum) ..) Evde, birkaç gün önceden kalma tavuk parçaları vardı pişmemiş. Kafaya koydum bi kere değişik bi şey yapcam seni tavuk. ÖÖle sebzeli, patatesli, mantarlı klişelerle buluşturmayacağım seni. Tavuk bağırıyor "beni tavuk köftesi yap!" İçten içe aklım çeliniyor ama ben onu duymuyorum tabi, o biraz zahmetli, üstelik lezzetine rağmen kızartmak gerek onu. Ben de diyorum ki "Ey tavuk kurtuluşun yok, güzel de olmayacak olsan egzantrik bi şeye dönüşeceksin".. Böyle kısa süreli bir diyaloğun ardından eldeki malzemeleri birbirine uydurmanın peşine düşüyorum. Derken derken, hiç körili denemediğim düşüyor aklıma; ama nasıl oluru tartıyorum. Netten yadım almaya karar veriyor ve körili tavuk tariflerini alıyorum. Bu arada benim tavuk bu kararlı tavrımdan yılmış olacak ki alaylı bakışlarını çekiyor üstümden. Bende bi gaz, bi hava..) Alıyorum netteki tarifi ve başlıyorum hummalı çalışmama. Akşamki menüm de oluşmaya başlıyor bu arada: Bi iki garnitür, hellim peynirli tarhana, körili tavuk.
Hemen başlayalım, -adını ben uydurdum- "Mısır Çeşnili Körili Tavuk Kavurma"sına:
*birkaç acı yeşil biber sivrisinden (ince ince kıyılmış olcek)
*üç dört diş sarımsak (iyi bi pataklayarak havanda başını döndürünüz)
*bir kase haşlanmış mısır (bi razını yemek yaparken yedim, siz yemeyiniz)
*1-2 kaşık zeytinyağı
*az tuz, az karabiber,biraz da kırmızı pul biber
*kuşbaşıdan küçük parçalarla tavuk (göğüs / başka bi şey işte)
*2 yemek kaşığı köri

Efenim baktım acılı biberler, pullar derken Meksikavari bi şey olcek, sonra köri ile birlikte Hint usulü bi şeye döndü yemek. Yapılış sırasına başlayalım, zira aç kalacaksınız çenemden..)

Önce yağda biber ve sarımsakları kaşıkla çevire çevire bayıltınız. Ardından ateşi harlandırıp tavuklarla kavuradurunuz. Sonra köri ve baharat grubunu ekleybitmesine 5-6 akka kaa mısırları da boca ederek karıştırınız. Yemeğiniz hazır..)
Muhtemelen biraz kuru gelecektir size, Türkler için sağlıklı ama pek bi yavan. Hemen yanına sarımsak limon soslu brokoli ve domates soslu bulgur bulamaç gibi mezelerle süsleyebilirsiniz. Yanına da pilav iyi gider bakın. Çorbasız olmaz diyenlere de pratikten taranayı öneriririm. Üzerinde kızartılmış -küçük parçalı- hellim peynirlerle servis etmek havalı bir seçim olacaktır sizin için. Ne de kırtırmışım tv programlarındaki gibi.



Diyceksiniz ki çok mu beğendin sayın Antigone? Hayır, değişim arayan biri in fena değildi ama benlolmadığını söylemeliyim. Fakat köri sayesinde safran sarısı olan tavuk, beyaz pilav, yeşil brokoli, kırmızı sos derken renkli oluşunu sevdim o kadar..)))

2 yorum:

srmysn dedi ki...

denemek mi lazım yoksa en iyisi hiç denememek mi açıkçası karar veremedim.hatırladığım kadarıyla yemeklerinizin lezzeti güzeldi.bu da fena olmamıştır diye düşünüyorum.YENİLİKÇİ örtmenim benim:)

yazmak_eylemi dedi ki...

mesele bende değil ki kara kızım, mesele btatlı ile tuzu arası tadın senin damağına hitap edip etmemesinde. Eşim yaladı yuttu ama artık hatır için çiğ tavuk yenir de olabilir tabi..)))))))
yine de iyi veya kötü yenilik yeniliktir..)
yemeklerimin lezeti demişken sen benim soba yakışımı da beğenmiştin -bıyık altından güerek- bu da onun gibi bi iltifat olmasın!!!!! :)