29 Ocak 2010 Cuma

HarNuP ???

Efenim selamlar. Bugünkü konu başlığımız harnup. Harnup da ne diyenler için keçiboynuzu olduğnu söyleyivereyim kısa yoldan. Benim elime geçtikçe -amaa ballanmışı olacak- kemirip gevelemekten pek hoşlandığım, biçok insan inse ağaç kovuğu kemirmek hissi yaratan bu bitki genellikle tropikal ya da hayli sıcak ve nemli bölgelerin meyvesidir. Yıllar önce bir tanıdığımızın tadayım diye hususi alıp getirdiği kavanozla keçiboynuunun pekmeziyle de tanışmıştım. o zamanlar her yerde bulmak mümkün değildi ama şimdilerde her bi yerde var -Artvin'de bile..)- Niye mi açtım şimdi bu konuyu? Çünkü efenim, dünkü yazım içinde geçen keçiboynuzu pekmezi arayış muhabbetimden sonra bi arkadaş arayıp "ya bi dakka onun pekmezi de mi var? Hem ayrıca niye yana yakıla keçiboynuzu pekmezi aradın ki?" deyince, ben de hemen genel bi açıklama ile vataa millete faydalı bi bilgi vereyim dedim.
Bu aralar malmunuz alternatif tıp pek meşhur, nitekim bitkiden gelen sağlığa inanıyorum da -ama doktorsuz kontrolsüzüne değil-. Ancak ben de bu modaya uyup da gaza gelmedim, oldum olası meraklı idim bitkilere. Fakat ben nerden bilirdim ki zamanında eğlencesine kemir kemir yediğim bu bitkinin bunca faydaları olsun. Liste hayli uzun kısaca özetliyorum sizzze:
-Öncelikle E, B 12, B vitaminleri deposu. İçinde belli oranlarda fosfor, potasyum, magnezyum, demir, çinko, mangan var. (bu insanın günlüvitamin ihtiyacı gibi bi şe)
-Sütten alabileceğimiz kalsiyumun ise 3 katını barındırıyo içinde (ben en çok buna şaşırdım)
-Gallik asit içeriyo (ki bu zaten bağışıklık sistemi için gerekli olan biçok şeyi de barındırıyo vb vb )
-şekere, astıma, çocuk felcine, iktidarsızlığa...
-kabızlığa, ishale birebir (hem o hem o, hayde bu ne Dankek 8 kek reklam saçmalığı gibi demiştim ben de ilk duyup okunca ama işin aslı şu imiş: olgunu ishale, olgun olmayanı kabızlığa iyi geliyomuş)
-(sonacıma bakın bu daha büyük bomba ) insan vücudundaki radyasyonun atımında % 70 oranında etkili.
hem de kolestrolsüz !!!!!!!

Vallahi ne diyeyim bence siz de yana yakıla harnup pekmezi aramaya çıkın..))))))))))))
Stres ve radyasyonu ve de GDO'su bunca bol şu günlerde sapsağlıklı nice günler diliyorum hepimize.

2 yorum:

srmysn dedi ki...

eskiden bende severdim.hatta yakın geçmişte bile kıtır kıtır yemek hoşuma gidiyordu.şimdiyse sanki ağaç kemiriyormuşum gibi oluyor ve hiç tat alamıyorum.amaaannn boşver yemesem de olur diyerek kenara atmıştım.eee bunca faydasını duyduktan sonra haksızlık etmiş olduğum düşündüm şimdi :)

yazmak_eylemi dedi ki...

tabii ki kara kızım, sen ki sınavlara da gireceksin vücudun dirence ihtiyacı olur. Nasılsa pekmezi de var..)))))ktırdamakszın..